fredag 21 september 2012

Fredagsmys och te!

Fredag är mys i soffan med chips och tv, alltså fredagsmys som reklamen dikterar. Men det kan också vara barnen i säng, tända ljus och ett glas vin. En nåd att stilla bedja om. Iallafall för oss småbarnsföräldrar som vet att en av telningarna säkert som ett urverk kommer att vakna vid klockan 23.00, stå upp i sängen och högljutt protestera. För oss är det bara att glömma vinet och ljusen, för när barnen vaknar springer vi. Vinet hittar alltid till diskhon, ljusen däremot glöms lätt. Vad glömda ljus kan leda till vet alla som läst tidningen i juletid. 

Så hur mysa på bästa sätt? Jo, naturligtvis genom att bara använda värmeljus, i eldfasta ljusstakar och byta vinet mot te. Varför te? Då har jag en ursäkt att använda min nya muggväska, komplett med underlägg och ficka för en tepåsen. På så vis blir tekoppen i soffan på fredagkväll lite mer som en mysig picknick.






4 kommentarer:

  1. Mmmhmm, här var den igen, den söta muggväskan. Så fin tanke med en tekopp som fredagsmys!

    SvaraRadera
  2. Så spännande muggväska! Har inte sett den tidigare. Förväntar mig att få se den live vid nästa träff. =)

    SvaraRadera
  3. Härlig muggväska. Har själv sytt en och använt den mycket.
    Följer nu din blogg.
    Hälsningar Gudrun

    SvaraRadera
  4. Vad fin den är och tyget är gulligt! Jag ska nog också sy mig en
    så småningom. Hälsn Ann-Marie i Frövi

    SvaraRadera